سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 1318632

  بازدید امروز : 48

  بازدید دیروز : 55

iranonco

 
اگر بردبار نیستى خود را به بردبارى وادار چه کم است کسى که خود را همانند مردمى کند و از جمله آنان نشود . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: عمو فرید ::: چهارشنبه 89/6/10::: ساعت 12:50 صبح

مهیار:

سلام خسته نباشید

خواهشمند است استانداردهای بخش شیمی درمانی را در صورت دانستن آن و یا وب سایت آن را اعلام نمایید. متشکرم

 

پاسخ: در همین وبلاگ بخش ویژه پرستاران را مطالعه بفرمائید.

 

مریم:

 سلام من یک دختر 22 ساله مبتلا به هوچکین هستم .

هوچکین غده ای است خوش خیم درریه که با ورم غدد لیفاوی اکثرا درگردن همراه است جهت درمان آن نیز از شیمی درمانی (یا به عبارت دیگر که به قول شما مردم فکر بد می کنند -دارو درمانی -) ویا رادیو تراپی استفاده می کنند .

منم با نظر شما موافقم متاسفانه شیمی درمانی یه عبارت هضم نشدنی برای عام است خود منم دید خوبی نسبت به این کلمه نداشتم تا اینکه به سر خودم اومد وفهمیدم اونقدرها هم که فکر می کردم وحشتناک نیست .

به نظر من باید این کلمه (شیمی درمانی) بیشتر برای مردم جا بیفتد تا افرادی مثل بنده توسط یک عده افراد ناآگاه ناامید نشوند .

درآخر ممنون میشم اگر اطلاعاتی از هوچکین ونحوه ی درمان آن برای بنده به ایمیلم یا وبلاگم بفرستین . خودم تا جایی که شد اطلاعات از اینترنت گرفتم و هنوز درمانم را به علت آزمایشاتم شروع نکردم قراره بعد از این شیمی درمانی شوم وبزرگترین مشکل من که به خاطرش به سایت شما رسیدم اینه که رگهای من خیلی ضعیفند می خوام بدونم اگه قراره بعداز این شیمی درمانی شوم وبا رگهایم سروکار داشته باشم چه کنم که رگهای دستانم را جهت رگ گیری تقویت کنم این یه مشکل بزرگه برای من اینطور بگم شاید سخت تر از بیوپسی مغزاستخوان که انجام دادم!

پاسخ:

 امروزه از روشهای جدیدی برای رگ گیری استفاده میشود، به زودی مطالبی در خصوص برخی از این روشها در وبلاگ خواهم گذاشت  ، مطالب مربوط به رگ گیری را درآرشیو مطالعه بفرمائید. بکار بردن برخی راهکارهای سنتی و فیزیوتراپی در افزایش میزان رگهای محیطی بسیار موثر است که در زیر فهرست شده است:

1- استفاده از روغن زیتون به صورت روزانه تا دو بار برای ماساژ پوست دستها ، میتواند ز شدت شکنندگی ناشی از شیمی درمانی بکاهد.

2- ورزشهای ساده دست و مچ موجب افزایش خونرسانی به دستها و افزایش استقامت آنها میشود.

3- مصرف مایعات کافی از سه روز قبل از شیمی درمانی میزان پرشدگی عروق را افزایش میدهد.

4- خوردن میوه و  سبزی کافی (حداقل 450 گرم در روز) در ترمیم عروق آسیب دیده از شیمی درمانی میتواند موثر باشد.

 

  آذین:

آیا این گفته صحت داره که  حتی پوست دست هم در این 48 ساعت اولیه حاوی داروست ؟؟

اگر جواب مثبته برای نوزاد خطرناک نیست ؟؟

(مادر من درمان را شروع کرده اند و نگران در آغوش گرفتن و تماس با نوزادی است که به تازگی به جمع خانواده ما آمده است )

پاسخ:

برخی داروها از طریق سیستم تنفسی دفع میشوند. مانند بلئومایسین و داکاربازین

بنابراین پاسخ مثبت است . البته میزان دفع در 48 ساعت بالاست و بعداً کاهش می یابد. و در هفته سوم بعد از شیمی درمانی خطری نوزاد شما را که حساس است تهدید نمیکند.

اصولاً در اینجا توضیح بدهم که اکثر دارهای تزریق شده از طریق سیستم ادراری دفع میشوند ، بعضاً به صورت تغییر نیافته هم هستند مانند کاربوپلاتین ، بنابراین اگر در منزل بیمار تحت شیم درمانی دارید ، از تماس با ادرار و مدفوع وی پرهیز کنید.

ملحفه های الوده به ترشحات بیمار را به صورت جداگانه و بعد از کلرینه کردن شستشو کنید. و هنگام حمل و نقل از دستکش استفاده نمائید. تا خدا نکرده سایرین دچار الودگی نشوند. که البته باز هم این میزانخطر در 48 ساعت اول زیاد است و در هفته سوم کاملاً بی خطر میشود.

 

 

 خواننده گرامی سلام ؛ 

با تواضع و ادب ...سایت "ایران انکو" پیرامون موضوعات سرطان به قلم نگارنده  افتتاح شد .

بازدید ، نظرات و نوشته های شما دلگرمی بخش خواهد بود.

ایران انکو


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

مطالب عمومی و تخصصی درباره سرطان

 RSS 
 

لوگوی دوستان

 

درباره خودم


iranonco

عمو فرید
این وبلاگ حاوی مطالب عمومی و تخصصی مرتبط با مراقبت از بیماران سرطانی است. ا
 

حضور و غیاب

 

فهرست موضوعی یادداشت ها

پیشگیری از سرطان[6] . خاطرات[4] . داروهای شیمی درمانی[4] . تهوع و استفراغ[3] . ویژه پرستاران[3] . عوارض شیمی درمانی[2] . سرطان[2] . شیمی درمانی[2] . مدیریت مشکلات خونی[2] . مدیریت مشکلات خونی در سرطان[2] . پاسخ به نامه ها[2] . افت گلبول سفید در بیماران سرطانی و عفونت[2] . افت گلبولهای سفید در بیماران سرطانی . اقدامات پرستاری در نشت دارویی . اقدامات درمانی در نشت . انواع سرطان . ایمنی درمانی . تاکسانها . تاکسوتر . تاکسول . تب . ترکیبات پلی فنلی . تشخیص زود هنگام سرطان سینه . CA-125 . آسیبهای روحی بیمار سرطانی . آشنایی ب داروهای شیمی درمانی . آلوپسی . آلودگی هوا و سرطان . آماده سازی دارو های شیمی درمانی . آمار سرطان در ایران (سال 1391) . آنتی اکسیدانها . آنفلوآنزا و سرطان . اثرت جانبی شیمی درمانی . اربیتاکس . ارزیابی سینه ها از نظر سرطان . افت گلبول سفید . افت گلبول سفید در بیماران سرطانی . پرسش و پاسخ . پیشگیری از بیماری . توصیه های روانشناسی . خاطرات سرطان . خشکی و زخم دهان در بیماران سرطانی . داروهای خواکی شیمی درمانی . درمان ارگانیک . درمان جدید سرطان سینه . درمان سرطان پروستات . درمان سرطان سینه . راهنمای افت گلبول سفید در بیماران سرطانی . رقیق سازی . ریزش مو و شیمی درمانی . نشت دارویی . نعناع . نوتروپنی . طب سنتی ایران . عفونت . علایم و نشانه های سرطان سینه . سرطان پروستات . سرطان پستان . سرطان تخمدان . سرطان تخمدان تست تشخیص OVA1 . سرطان سینه . سرطان کودکان درمان سرطان . سرطان و کنترل ذهن . سرطان و مصرف مایعات . سلامت . مایعات و سرطان .
 

اشتراک