سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 1317626

  بازدید امروز : 26

  بازدید دیروز : 61

iranonco

 
دانش دو گونه است [ در طبیعت [سرشته و [ به گوش [شنیده و تا سرشته نباشد، شنیده سود ندهد . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: عمو فرید ::: چهارشنبه 90/6/23::: ساعت 10:32 صبح

واکنش آدمها در مقابل سرظان ، بستری شدن ، درمان با هم فرق میکنه ... البته به این معنا نیست که طبقه بندی خاصی نداره... چون میشه با کمی تفاوت در گروه های بزرگتری اونها رو طبقه بندی کرد....

برخی در روزها اول خوش خلق هستند و به مرور تحملشان را از دست میدهند ... حق هم دارند چون فرآیند درمان به صبر و حوصله و پیگیری مداوم احتیاج داره... حال اگر این بیمار کودک باشد چه اتفاقی می افتد ؟ .... قطعاً پیچیده تر می شود...

برخی اوایل خلقشان تنگ است اما به مرور خودشان را سازگار می کنند ... بیشتر این اتفاق در گروه سنی 20 تا 60 رخ می دهد... اما قطعی نیست گاهی هم میبینیم که سازگار نمی شوند....

برخی می ترسند ... برخی تسلیم می شوند ... برخی مضطربانه ادامه می دهند ... برخی هم خودشان را می بازند...

اما ، به ندرت می توانید کسی را پیدا کنید که از همان روز اول لبخند بر لبانش باشد و تا آخر درمان هیچ تغییری در خلق و رفتارش مشاهده نشود... ولی هر چیزی یک استثناء دارد.... و من فکر میکنم ... محدثه  (یکی از کودکان محک که اکنون آرام آرام دارد برای خودش خانمی می شود ) یکی از این استثناهاست... ضمن آرزو برای سلامتی اش ... حیفم آمد تفسیرش را از سرطان بدون لقب یا به قول امروزی ها Brand برایتان بگذارم... او آنقدر زیبا و ساده برخی از مشکلات رابه تصویر کشیده است که تصمیم گرفتم از امروز هر کسی که زیر آنهمه مشکلات ناشی از بیماری گلایه کرد ، "تفسیر محدثه ای" را توصیف کنم. پس شما را دعوت میکنم با "تفسیر محدثه ا ی" اشنا شوید:

‹‹ سه واژه محک ، سرطان و شیمی درمان کلماتی هستند که مدتها پیش برای اولین بار بدون داشتن هیچ مفهوم و معنی به گوشم خورد. اما االان که حدود یک سال و چند ماه می گذرد هر کدام برایم مفهوم خاص خود را دارد.

محک کجاست ؟ سرطان چیست ؟ شیمی درمانی چه جوریه ؟

محک : مکانی مملو از عشق و محبت است که من آن را ب تمام وجود دوست دارم و در آن با دوستهایی ،  با عناوین مختلف مانند دکتر ، پرستار ، روانشناس ، مددکار ، بچه ، نوجوان و .... آشنا شدم که وقتی مدتی آنها را نمی بینم دلم برایشان تنگ می شود ، همه اینها برای من مانند عضوی از خانواده ام هستند. محک برای من گنجینه ای از خاطرات تلخ و شیرین است.

سرطان : تقدیری که برای من رقم خورده و شاید خدا به وسیله ان می خواسته فاصله بین من و خودش را کم کند ، تا بیشتر نزدیکش شوم و به همه بفهماند اگر یرای لحظه ای ، کوچکترین عضو بدنتان ، درست کار نکند کل زندگی مختل می شود.

سرطان برای من بر خلاف دیگران یک نقطه منفی نیست و در آن نکات ریز مثبتی هم وجود دارد.

شیمی درمانی : نوعی روش درمان مثل تمام روش های دیگر که عوارض و مشکلات خاص خودش را دارد ، اما می شود با ان کنار آمد و انسان با هر شرایطی می تواند کنار آید ، و سازگار شود.

من دیر یا زود درمانم به پایان می رسد ، اما محک را ترک نمی کنم ... اینجا دوستانم هستند به دیدنشان خواهم آمد و به دوستان جدیدی که می آیند کمک خواهم کرد بر بیماری خود غلبه کنند.››

در اینجا به همکاران عزیزم در بیمارستان و موسسه خیریه محک تبریک می گویم و خسته نباشید عرض میکنم.

 

 

 خواننده گرامی سلام ؛ 

با تواضع و ادب ...سایت "ایران انکو" پیرامون موضوعات سرطان به قلم نگارنده  افتتاح شد .

بازدید ، نظرات و نوشته های شما دلگرمی بخش خواهد بود.

ایران انکو


 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

مطالب عمومی و تخصصی درباره سرطان

 RSS 
 

لوگوی دوستان

 

درباره خودم


iranonco

عمو فرید
این وبلاگ حاوی مطالب عمومی و تخصصی مرتبط با مراقبت از بیماران سرطانی است. ا
 

حضور و غیاب

 

فهرست موضوعی یادداشت ها

پیشگیری از سرطان[6] . خاطرات[4] . داروهای شیمی درمانی[4] . تهوع و استفراغ[3] . ویژه پرستاران[3] . عوارض شیمی درمانی[2] . سرطان[2] . شیمی درمانی[2] . مدیریت مشکلات خونی[2] . مدیریت مشکلات خونی در سرطان[2] . پاسخ به نامه ها[2] . افت گلبول سفید در بیماران سرطانی و عفونت[2] . افت گلبولهای سفید در بیماران سرطانی . اقدامات پرستاری در نشت دارویی . اقدامات درمانی در نشت . انواع سرطان . ایمنی درمانی . تاکسانها . تاکسوتر . تاکسول . تب . ترکیبات پلی فنلی . تشخیص زود هنگام سرطان سینه . CA-125 . آسیبهای روحی بیمار سرطانی . آشنایی ب داروهای شیمی درمانی . آلوپسی . آلودگی هوا و سرطان . آماده سازی دارو های شیمی درمانی . آمار سرطان در ایران (سال 1391) . آنتی اکسیدانها . آنفلوآنزا و سرطان . اثرت جانبی شیمی درمانی . اربیتاکس . ارزیابی سینه ها از نظر سرطان . افت گلبول سفید . افت گلبول سفید در بیماران سرطانی . پرسش و پاسخ . پیشگیری از بیماری . توصیه های روانشناسی . خاطرات سرطان . خشکی و زخم دهان در بیماران سرطانی . داروهای خواکی شیمی درمانی . درمان ارگانیک . درمان جدید سرطان سینه . درمان سرطان پروستات . درمان سرطان سینه . راهنمای افت گلبول سفید در بیماران سرطانی . رقیق سازی . ریزش مو و شیمی درمانی . نشت دارویی . نعناع . نوتروپنی . طب سنتی ایران . عفونت . علایم و نشانه های سرطان سینه . سرطان پروستات . سرطان پستان . سرطان تخمدان . سرطان تخمدان تست تشخیص OVA1 . سرطان سینه . سرطان کودکان درمان سرطان . سرطان و کنترل ذهن . سرطان و مصرف مایعات . سلامت . مایعات و سرطان .
 

اشتراک